De kogel is door de kerk en we kunnen er niet meer omheen… Per juni 2023 stopt Google Universal Analytics en moet je volledig over op de verbeterde en preciezere Google Analytics 4 met veel meer mogelijkheden! Maar met meer mogelijkheden, ontstaan meer vragen. Want, wat houdt dit dan allemaal in? In dit blog nemen we je kort mee in wat jij kan doen en wat dit voor jouw organisatie kan betekenen.  

De flexibiliteit van Google Analytics 4 

Een van de grootste veranderingen binnen deze update is dat er minder standaard aanwezig is. Dit zodat je zelf meer je grafieken, tabellen of inzichten kan maken. Dit geeft jou veel flexibiliteit en kun je gerichter zien wat je wilt meten. Je kunt je rapportages afstemmen op jouw wensen en ziet dan alleen de informatie die voor jou van belang is.  

 

De grootste voordelen: 

  • Je kunt specifieker meten 
  • Je kunt meer meten 
  • Het is veel flexibeler 
  • Je kunt de omgeving instellen zoals jij wilt  
  • Het blijft gratis 

 

Waarom je snel de implementatie wil aanpassen 

Omdat de ‘verouderde’ Google Analytics verdwijnt, is het van belang dat je Google Analytics 4 op tijd inricht. Nu lijkt het nog een ver van je bed show, maar als je dit snel aanpast heeft dit één groot voordeel.  Je kunt beide versies naast elkaar laten lopen zodat je, als dat nodig is, nog altijd even kan terugvallen op Google Universal Analytics 3. Want let op: Google Analytics 4 ziet er echt heel anders uit dan je gewend bent! Je zal in het begin goed moeten rondspeuren waar alles zit. Dus als je nu overgaat, geeft dit een betere strategie om over te gaan dan tot wachten wanneer het echt moet. Je wilt toch niet wachten totdat je in juni 2023 over móét stappen om er vervolgens achter te komen dat je belangrijke data mist? 

 

Sparkling sessie

Ben je nieuwsgierig in wat deze nieuwe omgeving nog meer biedt? Dan nodigen we je van harte uit voor onze Sparkeling sessie! In deze sessie nemen we je volledig mee in de nieuwe omgeving Google Analytics 4. Er is gelegenheid om deze tool meteen voor je eigen bedrijf in te zetten en ermee aan de slag te gaan. Je leert hoe je kunt meten over wat je wilt weten en leert de data ein-de-lijk te begrijpen. Win-win!

Sparketeer Martin bekijkt data van dichterbij 

Heb je nu al vragen? We staan je graag te woord. Neem contact op!