Van SEO-dummy tot specialist

Hoe zorg je er nou voor dat je goed vindbaar bent in zoekmachines zoals Google? Dat was een van de vragen die ik tijdens mijn stage bij Sparketeers had. Ik volgde de SEO-module van De Online Marketing Academie en ontwikkelde mij tot ware SEO-specialist.  In deze blog lees je hoe ik van SEO-dummy, specialist werd . En… hoe jij hetzelfde kan doen!  

SEO-dummy  

SEO was voor mij niet een geheel nieuw begrip. Tijdens mijn studie mediaredactie op het Landstede in Zwolle had ik daar al wel wat uitleg over gehad. Waar staat SEO voor? En wat is het? Maar hoe pas je het in de praktijk toe? En hoe voer je überhaupt een zoekwoordenonderzoek uit? Dat vond ik een mooi leerdoel voor mijn stage bij Sparketeers! 

De Online Marketing Academie 

Om alle ins & outs van zoekmachine optimalisatie te leren kennen, volgde ik de SEO module van De Online Marketing Academie. Dit is een online leeromgeving, waarin je in je eigen tijd opgeleid kunt worden tot volwaardig online marketeer. Daarnaast biedt de academie ook de mogelijkheid om je te specialiseren op één vakgebied binnen online marketing. In mijn geval dus SEO.   

Mijn startpunt was dus zonder veel te weten over het onderwerp. De SEO-module was daar perfect op aangesloten. In de verschillende hoofdstukken leer je hoe jij SEO in de praktijk brengt. Denk hierbij aan: Cornerstone content, HTML-tags, On- en Off-page optimalisatie, Linkbuilding en het monitoren & optimaliseren van je SEO. Op vaste momenten in mijn week ging ik door de uitgebreide theorie achter zoekmachine optimalisatie. De module is zo uitgebreid dat er voor ongeveer 12 uur aan theorie inzit. Je brengt het geheel direct in de praktijk, door de praktische opdrachten na ieder hoofdstuk. Tussentijds had ik voortgangsgesprekken met mijn coach Aniek van het Sparketeers team. Om even te checken hoe het ging en waar ik extra aandacht aan moest besteden.  

Het moment van de waarheid  

Toen het einde inzicht kwam, merkte ik dat ik toch wel zenuwachtig was. Ondanks dat ik wist dat ik alles had gedaanveel had geleerd en gelezen. Vond ik het toch wel spannend om het examen te maken. Dus na alles nog gauw even door gelezen te hebben startte ik het examen. Het was toch nog best lastig, maar dat kwam vooral omdat er een paar goeie instinkers inzaten.   

In mijn achterhoofd zat ook dat je minstens 80% van de vragen juist moest beantwoorden om te slagen. Dat zorgde toch echt wel dat ik over alle vragen nog even extra goed nadacht. En toen was het zover… Ik was bij de laatste vraag. Na deze vraag wist ik of ik hem had gehaald of juist niet. Toen ik zag dat ik hem had gehaald, was ik zo super blij. Een score van 90%! Met trots mag ik mijzelf nu SEO-specialist noemen! Nu ondersteun ik Sparketeers bij het uitvoeren van zoekwoordenonderzoeken en help ik klanten beter vindbaar worden in Google! 

Ook jij kunt SEO specialist worden!  

Wil jij nu net als ik SEO-specialist worden? Of wil je het juist een stapje verder nemen, en full on online marketeer worden? Dan is dit je kans! Meld je dan aan bij de Online Marketing Academie. Ben je er nog niet helemaal zeker of De Online Marketing Academie iets voor jou is? Start je gratis demo of neem contact met ons op. 

Dit is misschien ook interessant voor jou…