Stiptwerk in de spotlight: een nieuwe en frisse identiteit! 

VoorNa

Klaas gaat elke dag met plezier naar zijn werk, en hij gunt dit iedereen! Dat is de kracht van Uitzendbureau Stiptwerk. Wij hadden het voorrecht om deze boodschap te vertalen naar een heldere visie en kernwaarden. En deze hebben we vervolgens doorgevoerd in een handige contentstrategie en geheel vernieuwde website! Hoe wij dit hebben gedaan? Lees snel mee! 👇

Identiteitsbepaling: sterke visie en krachtige speerpunten 
Na een strategiesessie met de eigenaar Klaas Koobs werd het ons duidelijk hoe de organisatie vriendelijkheid, toegankelijkheid en kwaliteit uitstraalt. In tegenstelling tot de Klaas die wij spraken, vonden we dat de website enigszins stijf, gesloten en traditioneel overkomen.

We hebben geprobeerd het DNA van Stiptwerk te vatten in vijf kernwaarden: stabiliteit, toekomstgericht, integer, plezier en toegankeljik. Deze hebben we tot slot gebundeld in één uiting, namelijk:

‘Jouw toekomst bij Stiptwerk op één!’ 

Daarnaast was het ook de wens om mogelijkheid tot directe overname van personeel extra aan te stippen. In de regio Staphorst, waar Stiptwerk zich op richt, is dit namelijk nog niet heel gebruikelijk en wel een groot voordeel voor werknemer en werkgever. Daarom hebben we een aparte werkgeverspagina gecreëerd waar deze boodschap duidelijk naar voren komt.

Handvatten om de boodschap over te brengen
Om Klaas en zijn team meer handvatten te bieden om hun boodschap via andere kanalen, zoals social media, over te brengen, hebben we een doordachte contentstrategie ontwikkeld.

Van contentstrategie naar rubriek
Met oog op hun belangrijkste doelgroepen hebben we vier fictieve persona’s ontwikkeld. Zo hebben we bijvoorbeeld persona ‘Koen ten Beek’ in detail beschreven, inclusief zijn behoeften, doelen en pijnpunten. Voor Koen bedachten we verschillende rubrieken waaronder: How to solliciteren. Andere persona’s vertegenwoordigen studenten, ouders van studenten en werkgevers.

Een nieuwe identiteit, een nieuwe website
Naast de ontwikkeling van de contentstrategie werd het ook tijd om de website een frisse uitstraling te geven. Het doel was om een moderne, eigentijdse look te creëren die het DNA van Stiptwerk zou weerspiegelen, terwijl we ook het bestaande logo met historische betekenis voor Staphorsters behielden. De nieuwe website is gebruiksvriendelijk, toegankelijk én laat de boodschap van Stiptwerk duidelijk naar voren komen. Een win-win situatie!

VoorNa

Voorheen gebruikten ze geen foto’s op de vacaturepagina en nu wel waardoor het lekkerder zoekt voor een werkzoekende.

Het eindresultaat?
We hopen natuurlijk op veel succesvolle matches tussen werkgevers en werkzoekenden!

We weten wel dat we in een fijne samenwerking de boodschap én kernwaarden van Stiptwerk kracht bij mochten zetten en vertalen naar een sterke positionering via de website en contentstrategie.

”Een tijdje terug zijn we met het team van Sparketeers in gesprek gekomen over onze website, onze marketingstrategie en onze doelstellingen. Doordat ze ons verhaal begrepen, wisten ze dit feilloos om te zetten naar wat er nu staat: een website die precies weergeeft waar wij voor staan. De samenwerking verliep heel goed en afspraken en deadlines werden netjes nagekomen. Precies zoals wij dat ook graag doen. Ik kan iedereen die een partner zoekt op dit gebied, Sparketeers van harte aanbevelen. En we zullen dat ook zeker doen!”