Met e-mailmarketing bereik je in korte tijd een grote groep mensen. Je denkt na over de e-mails die jouw bedrijf stuurt naar klanten en andere geïnteresseerde personen om hen te informeren, betrekken of overtuigen. Door optimaal gebruik te maken van e-mailmarketing, kun je je bedrijf laten groeien en klantloyaliteit opbouwen!
In dit blog vertel ik de 6 voordelen van e-mailmarketing voor jouw bedrijf!
1. één-op- één communicatie
Met e-mail kun jij direct communiceren met je doelgroep! Je stuurt gepersonaliseerde berichten sturen naar individuele abonnees of specifieke segmenten van je doelgroep, door middel van nieuwsbrieven of updates. Dit helpt je bij het opbouwen van een persoonlijke relatie, merkbekendheid en het bevordert de betrokkenheid.
2. Grote doelgroep
97% van de Nederlanders opent zijn mail dagelijks! E-mail is een van de meest gebruikte communicatiemiddelen onder alle leeftijden en heeft daardoor een groot bereik. Je kunt met één enkele e-mail dus een groot aantal mensen benaderen, ongeacht hun locatie!
3. Goedkoop
In vergelijking met andere marketingkanalen zoals print, radio of televisie, is e-mailmarketing stukken goedkoper. Er zijn bijvoorbeeld geen druk- of verzendkosten verbonden aan het verzenden van e-mails. Bovendien bespaar je tijd en werk je efficiënter met e-mailmarketing automationtools!

4. Meetbare resultaten
Met e-mailmarketing kun je nauwkeurig de resultaten meten en analyseren. Je kunt zien hoe vaak je e-mail is geopend, wie op welke links klikt en als je het koppelt aan Google Analytics volg je zelfs de acties en conversies. Deze gegevens helpen je om je strategie te optimaliseren en de effectiviteit van je campagnes te verbeteren.
5. Tijd besparen door te automatiseren
E-mailmarketingplatforms bieden vaak automatiseringsfuncties, waardoor je e-mails kunt plannen en verzenden op basis van specifieke triggers of acties van abonnees. Wil jij jou doelgroep precies op het juiste moment de boodschap sturen? Dan is dit een must!
Ook kun je met e-mail je berichten personaliseren op basis van de interesses, demografische gegevens en gedrag van je abonnees. Door relevante en gepersonaliseerde inhoud te bieden, verhoog je de betrokkenheid en conversies!
6. Krachtige verkooptool

E-mailmarketing is een hele krachtige verkooptool 53% van de Nederlands geeft aan reclame het liefst op de mail te ontvangen.! 76% van de Nederlanders doet wel eens een aankoop via de mail!. De aanschaf via andere kanalen ligt beduidend lager, de mail is dus de krachtigste tool om mensen over te laten gaan tot aankoop.
Zet jij de 6 voordelen van e-mailmarketing al in?
We hopen je met dit blog geïnspireerd te hebben om jouw e-mailmarketingstrategie nog eens onder de loep te nemen. Wil je hier eens over sparren? Stuur ons een mailtje of bel gerust om de mogelijkheden te bespreken!
Groet, Martin
Telefoonnummer: 085 – 666 58 50
Mailadres: [email protected]