Succesvolle opvolging in het offertetraject van VVE laadloket via e-mailmarketing automation 

De vraag naar duurzame mobiliteit neem toe, daarom doen Verenigingen Van Eigenaren er verstandig aan om de behoefte van elektrisch rijden in kaart te brengen. VVE Laadloket helpt verenigingen van eigenaren met een gedetailleerd plan voor de mobiliteit van de toekomst. Hun belofte? In 3 stappen een goedgekeurd plan voor laadpunten binnen jouw VvE. Hoe zorg je dat je deze belofte, ondanks een stijging in aanvragen, waarmaakt? 

Meer succesvolle offerteaanvragen

Eén van de makkelijkste manieren om processen binnen je organisatie te optimaliseren is door te kijken naar je offertetraject. Vaak bestaat zo’n offerte uit een aantal vaste onderdelen, waardoor je dit gemakkelijk automatiseert. Soms heb je te maken met complexere vraagstukken, maar kan toch ook het proces die iemand tijdens een offertetraject doorloopt geautomatiseerd worden. Hoe zorg je ervoor dat dit proces soepeltjes verloopt?

Ook bij VVE Laadloket verwerkte een studentenpoel offertetrajecten handmatig. Dit is bij veel aanvragen, niet alleen tijdrovend maar ook zeer foutgevoelig. Want, wat is de status van deze offerte? Is hij al opgevolgd, of nog niet? Door het traject te automatiseren bespaar je dus veel en kosten én ben je verzekerd van grip op het offertetraject.

Speel in op de informatiebehoefte van jouw klant

Het uitdenken van de customer journey die iemand doorloopt biedt bij (e-mail)marketing automation de uitkomst. Aan welke informatie heeft hij op welk moment in deze klantreis behoefte? En hoe ziet dit tijdspad eruit? Door de flow die iemand doorloopt uit te schetsen, kun je jouw boodschappen voortaan geautomatiseerd versturen. Klanten ontvangen dan op het juiste moment, de juiste boodschap. Een offerte die ongeopend in een mailbox blijft zitten, levert immers niets op. VVE Laadloket heeft nu meer inzicht in de status van haar offertes en speelt daardoor beter in op haar aanvragen. En daarmee vergroten zij de slagingskans van hun offerteaanvragen!