Wist je dat klantbeleving dé sleutel is tot succes in al je marketingkanalen? Het is namelijk essentieel dat gebruikers op elk platform, apparaat én kanaal een soepele en fijne ervaring hebben. In onze vorige blog legden we uit waarom customer experience zo belangrijk is voor jouw marketing. Deze keer delen we handige tips om een customer experience marketingstrategie op te zetten die zorgt voor meer aankopen en aanbevelingen voor jouw bedrijf!
1. Kies voor een cross-channel aanpak
Laat je klanten zien dat je hun specifieke interesses begrijpt door een cross-channel marketingstrategie toe te passen. Met cross-channel marketing bereik je klanten niet alleen via de kanalen die zij het meest gebruiken, maar ook op het moment dat ze het meest geneigd zijn om te reageren.
Een goed voorbeeld hiervan is wanneer een gebruiker weinig zijn e-mails opent, maar wel regelmatig zijn sms-berichten leest. In plaats van herhaaldelijk ongeopende e-mails te versturen, kun je deze klant beter een sms sturen. Als je wilt dat de klant tóch de e-mail opent, kun je in het sms-bericht een herinnering zetten over de promotiecode die je eerder naar zijn inbox hebt gestuurd.
2. Maak volledig gebruik van beoordelingen
Klantbeoordelingen zijn een onmisbaar onderdeel van je marketingstrategie. Met een goede cross-channel marketingtool kun je eenvoudig je beoordelingen volgen en direct reageren, of het nu gaat om een bedankje voor positieve feedback of het snel oplossen van zorgen. Door je scores bij te houden, krijg je waardevolle inzichten in de klantbeleving en ontdek je wat er verbeterd kan worden in je strategie. Snel reageren op feedback is daarbij superbelangrijk – klanten verwachten nou eenmaal snel een reactie.
Het verbeteren van de klantbeleving klinkt misschien als iets wat ‘aardig’ is om te doen, maar het heeft échte voordelen voor je verkoop. Een geweldige ervaring kan zorgen voor meer loyaliteit, een hogere klantretentie en een betere merkwaarde. Kortom, tevreden klanten zijn vaak geneigd om opnieuw te kopen, simpelweg omdat ze zo blij zijn met de ervaring die je biedt.
Maak van je merk een beleving
Uiteindelijk verkoop je meer dan alleen een product of dienst – je verkoopt een merk en een beleving. Cutstomer experience marketing zorgt ervoor dat je de focus legt waar het écht om draait: het opbouwen van een sterke relatie tussen jouw klanten en je merk.
Kom je er zelf niet uit? Onze specialisten staan voor je klaar! Kom langs voor een kop koffie en ontdek hoe wij je het beste kunnen helpen. Wil je je geheugen nog even opfrissen en precies weten wat customer experience inhoudt? Klik dan hier om onze vorige blog te lezen.